سامانه ثبت شکایات


راهنمای استفاده از سامانه پاسخگویی به شکایات و ارتباط‌ مردمی بانک خاورمیانه

سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات بانک خاورمیانه که در اجرای ماده ۲۵ قانون ارتقای نظام سلامت اداری و مقابله با فساد فعال گردیده، فرایندی است که به موجب آن شما می‌توانید شکایات خود را در آن ثبت نموده و مدیریت بازرسی این بانک مسوولیت پاسخگویی و رسیدگی به این شکایات را به عهده دارند . از طریق این سامانه، شاکیان قادر به ارسال شکایت خود می‏‌باشند. حوزه نظارتی بانک پس از بررسی شکایات، پاسخ را از طریق همین سامانه به مشتریان منعکس می‎نماید. مشتریان می‌توانند در صورت عدم دریافت پاسخ در مدت زمان ۳۰ روز از طریق این سامانه، شکایت ثبت شده خود را پیگیری نمایند. چنانچه شما از نحوه ارائه خدمات در هریک از شعب، ادارات امور و یا ادارات مرکزی بانک در زمینه‌های نقض قوانین، کوتاهی یا عدم انجام وظیفه، اطاله رسیدگی، عدم پاسخ‌گویی یا ضعف در ارائه خدمات، شکایتی داشته و شخصا ذینفع آن بوده و از بانک درخواست رسیدگی داشته باشید، می‌توانید شکایت خود را با توجه به رعایت نکات زیر و قبل از مراجعه به مراجع نظارتی برون سازمانی نظیر بانک مرکزی در سامانه رسیدگی به شکایات ثبت نموده تا وفق مقررات به آن رسیدگی و پاسخ لازم ارائه گردد.

پذیرش هرگونه شکواییه از سوی معاونت نظارتی بانک مرکزی منوط به رسیدگی اولیه موضوع از سوی این بانک و ارائه جوابیه دریافتی به بانک مرکزی می‌باشد.
پیش از تنظیم و ارسال شکایت خود به نکات زیر توجه فرمایید:
● به دلیل قاطع بودن احکام دادگاه‌ها از ارسال شکواییه‌هایی که در محاکم قضایی در حال بررسی می‌باشند خودداری فرمایید.
● در صورتی‌که قبلا شکایت خود را بصورت کتبی به روش‌های دیگر ارسال نموده‌اید از ارسال آن از طریق این سامانه خودداری فرمایید.
● به شکایت‌های تکراری رسیدگی نخواهد شد.
● ثبت اطلاعات هویت شاکی در این سامانه اجباری می‌باشد، بنابراین بایستی نسبت به ثبت دقیق اطلاعات اقدام نمایید.
● بعد از ثبت شکایت از طریق مکانیزم‌های خاصی هویت مشتریان احراز می‌گردد و شکایاتی که مشخصات شاکی احراز نگردد رسیدگی نخواهد شد.
● مسوولیت قانونی مطالب اظهارشده بر عهده شاکی خواهد بود.
● تکمیل اطلاعات برای فیلدهای ستاره دار اجباری است.
● متن شکایت نباید از یک صفحه A4 بیشتر گردد.
● با توجه به محدودیت زمانی در نظر گرفته شده برای ایجاد ارتباط با سرور در فضای اینترنت به هنگام ورود اطلاعات، شایسته است در ابتدا متن شکایت خود را خارج از این سیستم تایپ نموده و به هنگام تکمیل اطلاعات شکایت نامه خود آن‌ را در محل متن شکایت کپی نمایید.
● از در اختیار قرار دادن شماره پیگیری خود به سایرین به منظور حفظ اطلاعات جدا خودداری فرمایید.